Школа громадського активізму «I-Дія»: Від ідеї до реалізації!

Днями “Спілкування без кордонів” завершило свій пілотний проект школи громадського активізму “І-Дія” (чит. Ай-Дія). Ідея подібної школи назрівала в нас вже давно. Вбачаючи необхідність у передачі практичних знань та власного досвіду наступання на «граблі», заховані у хащах громадських інтервенцій, ми почали укладати програму. Це виявилось непросто, адже хотілося дати лише найбільш важливе та корисне, при тому не перевантажити учасників школи. З рештою було обрано такі теми: проектний менеджмент, корисні для активістів інтернет - сервіси, правила роботи зі ЗМІ та соц. мережами, вичерпно подали тему акивізму (соціальні, психологічні, філософські аспекти), попрацювали над тим, яка має бути ефектина команда, розібрались із мотивацією.
Основним завданням школи стало надання допомоги проактивній молоді у переході від ідеї, до її реалізації, що і відобразилося у слогані події.
«І-Дія» тривала весь лютий та проходила в декілька етапів. Протягом двох  тренінгових вікендів учасники мали можливість повністю зануритися у  навчальний процес. Незважаючи на те, що тренінги тривали весь день, учням ніколи було нудьгувати чи втомлюватись —  використання різних методів неформальної  освіти  виключало одноманітність подання матеріалу та надавало можливість його різнобічному сприйняттю.
Під час тижня  практичних дій учні об’єднались  у три групи та отримали завдання провести міні-дослідження інновацій у міському просторі. Об’єктами дослідження стали унікальні культурні формації, які існують у нашому місті. Перша група досліджувала Соціально-культурий центр «Автономія», перший у Харкові сквот.  Друга група – завітала до центру паркуру та акробатики «Прокач», а третя – до креативних технарів із KhaсkerSpace
Домашнє завдання виявилось напрочуд продуктивним: ми не тільки дізнались багато цікавих моментів із життя трьох надзвичайних команд харківських активістів, а й побачили багато спільного в роботі та секрети їх успіху!
Також на школу запрошувались цікаві гості – досвідчені громадські активісти, що ділилися особистим досвідом під час дружньої бесіди без формальних презентацій та краваток :)): Яся Бондарчук —   куратор «Муніціпальної галереї», Вікторія Смагіна —  координатор «Харківскього Велодня», Ольга Ширіна  — співзасновниця школи волонтерів м. Запоріжжя, Аліна Ханбабаєва та Сергій Жуковський  — організатори «Дня музики», проф. Олег Векленко —  дизайнер-графік, знаний у всьому світі, батько-засновник триєннале еко-постеру “4 блок”.
Наприкінці школи учасники відправились у самостійне плавання та реалізували свій власний проект “Допоможи Харківським батарейкам здатися!”, метою якого було інформування учнівської та студентської молоді про небезпечність відпрацьованих батарейок та необхідність їх роздільної утилізації. В результаті, в Харкові з’явились 25 нових пунктів прийому батарейок у антикафе, коворкінгах, шолах, ВНЗ та цією проблемою зацікавилися сотні молодих людей.
Активісти серйозно поставились до завдання та планують продовжувати свою діяльність навіть по завершенні Школи, наразі у їхніх планах відкрити ще 20 точок збору батарейок.
Школи, подібні до “І-Дії” є невід’ємними у процесі формування нації свідомих громадян, адже без активної участі молоді у житті громади та націленості на сталий розвиток, вірогідність соціальних змін є незначною. Усвідомлюючи цю актуальність, усі організації, до яких ми звертались, охоче відгукнулись та підтримали проект —   хто знижкою на обіди, як от Pacha Mama SutraBar, хто надав приміщення для проведення навчальних сесій — IT компанії GlobalLogic та MobiDev, громадська ініціатива “Чорнобильска Історична Майстерня”, Харківська Державна академія дизайну та мистецтв. Були й меценати, що побажали лишитись невідомими, які передали велику кількість своєї продукції задля забезпечення кава-брейків під час тренінгів.
Сподіваємося, що наша співпраця над подібною школою відбулась не в останнє, а випускники нинішньої “І-Дії” продовжать свою активістську діяльність і скоро самі ділитимуться досвідом із новачками.
Автор - Наталка Трофімова

Дописати коментар